Kaasiku Mahetalu – Lauaõunad ja mahlad

Maasikad

Kas teadsid, et viis maasikat sisaldab rohkem C-vitamiini kui üks apelsin? Ja kümmekond maasikat ehk 100 g annab vaid 38 kalorit?

Kirjeldus

Kas teadsid, et viis maasikat sisaldab rohkem C-vitamiini kui üks apelsin? Ja kümmekond maasikat ehk 100 g annab vaid 38 kalorit? Maasikmarjad ei sisalda kolesterooli ega küllastunud rasvu. Maasika rohkest rauasisaldusest on rahvasuus kujunenud lausa müüt. Soovitusi, et söö palju maasikaid, siis on põsed punased ja veres rohkesti rauda, antakse edasi vanavanematelt lastele. Tõsi – võrreldes paljude teiste meil kasvavate viljadega on maasikates tõesti rohkesti rauda.
Ses hõrgus viljas on teisigi kasulikke mikroelemente, nagu vaske, koobaltit, mangaani, tsinki ja joodi. Paraku on nende omastamine mõnevõrra takistatud nagu rauagi puhul. Peale mikroelementide leidub maasikates aga ka palju vitamiine, sh B-rühma vitamiine (rohkem foolhapet), E- ja K-vitamiini ning loomulikult askorbiinhapet ehk C-vitamiini. Viimase sisaldus on maasikates siiski üsnagi muutuv, olenedes ilmastikust. Samuti on maasikates karotenoide, millest osa on meie organismis A-vitamiini eelühenditeks. * Maasikas parandab mälu ja kaitseb südant. Uuringute kohaselt leidub aed- ja metsmaasikates niisugust ainet, mis aitab ära hoida vanusest tulenevaid mäluhäireid ja põletikke.
Värsked maasikad sisaldavad rikkalikult fenoole, mida peetakse tugevaimateks teadaolevateks antioksüdantideks.
Maasikates sisalduv C- ja A-vitamiin ning mitmed mineraalained leevendavad kõrgvererõhuga seotud probleeme.